آخرین مهلت ثبت نام:
آخرین مهلت ارسال مقاله:
تاریخ برگزاری: 09 تا 12 شهریور 1394
برگزار کنندگان:
حامیان:
روزشمار همایش:
  • تاریخ برگزاری: -3132 روز مانده
  • آغاز دریافت مقالات: -1 روز مانده
  • آخرین مهلت ارسال مقاله: -1 روز مانده
سه‌شنبه 06 مرداد 1394
عکس های جشنواره سی ام داوری شد
در مرحله داوری سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، آثار برتر بخش عکس انتخاب شدند.

در مرحله داوری سی‌امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، آثار برتر بخش عکس انتخاب شدند.

در این مرحله از جشنواره، چهل اثر ارسالی از پانزده عکاس با موضوعیت سوره فتح توسط استاد مسعود مراد سلیمی مورد ارزیابی قرار گرفت و آثار برتر (اول تا سوم) به همراه آثار برگزیده انتخاب شد. مراد سلیمی کارشناس ارشد عکاسی که داوری چندین دوره جشنواره‌های عکاسی از جمله جشنواره ژیار (انجمن سینمای جوان)، مسابقات عکاسی کار و دانش کشور، مسابقات پیشگیری از اعتیاد و... را بر عهده داشته است، گفت: شاخص‌های ارزیابی آثار در وهله اول مرتبط بودن عکس با موضوع و سپس به لحاظ تکنیکی، ترکیب‌بندی و اثرگذاری بوده است. آخرین شاخص نیز که معمولاً کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، شیوه عکاسی هنرمند با توجه به مجموعه آثار ارسالی هر شرکت‌کننده است.

 

مراد سلیمی کیفیت عکس‌های ارسالی را با توجه به اطلاع‌رسانی محدود، تعداد کم آثار و تنوع آن‌ها، در سطح متوسطی دانست و افزود: موضوع سوره فتح بیشتر مرتبط با بخش شعر، داستان، گرافیک، خوشنویسی و... است و به دلیل واقعی بودن هنر عکاسی، هنرمندان نتوانسته‌اند توان واقعی خود را ارائه کنند. داوری به روش حذف آثار ضعیف انجام گرفت به‌این‌ترتیب که از بین چندین اثر، اثر بهتر باقی می‌ماند و آثار باقی‌مانده با توجه به ویژگی‌های رتبه‌بندی، امتیازبندی می‌شود.

 وی در پایان افزود: برای مراکز آموزشی چون دانشگاه بهتر است بخش مسابقات به‌صورت تخصصی‌تر برگزار شود؛ اطلاع‌رسانی شفاف جشنواره و جوایز نفیس نیز می‌تواند با ایجاد انگیزه در شکرت کنندگان به کیفیت آثار بیفزاید.

شایان‌ذکر است علاوه بر آثار برتر، 10 اثر برگزیده نیز در نمایشگاه آثار هنری در ایام برگزاری جشنواره (9 تا 11 شهریور) نمایش داده خواهد شد.