آخرین مهلت ثبت نام:
آخرین مهلت ارسال مقاله:
تاریخ برگزاری: 09 تا 12 شهریور 1394
برگزار کنندگان:
حامیان:
روزشمار همایش:
  • تاریخ برگزاری: -3155 روز مانده
  • آغاز دریافت مقالات: -1 روز مانده
  • آخرین مهلت ارسال مقاله: -1 روز مانده
یکشنبه 11 مرداد 1394
پوسترهای جشنواره قرآن و عترت داوری شدند
پوسترهای ارسالی به سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان مورد داوری قرار گرفت. در این مرحله از جشنواره، 38 اثر ارسالی از 28 نفر توسط استاد جمشید محمدی مورد ارزیابی قرار گرفت و آثار برتر (اول تا سوم) به همراه آثار برگزیده انتخاب شد.

پوسترهای ارسالی به سی‌امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان مورد داوری قرار گرفت.

در این مرحله از جشنواره، 38 اثر ارسالی از 28 نفر توسط استاد جمشید محمدی مورد ارزیابی قرار گرفت و آثار برتر (اول تا سوم) به همراه آثار برگزیده انتخاب شد. محمدی رئیس خانه گرافیک استان کردستان گفت: شاخص ارزیابی انتخاب آثار برتر در بخش پوستر انتقال پیام، دریافت ساده‌تر و سهیل تر مفهوم که بتواند پیام‌ها را با توجه به محوریت جشنواره انتقال دهد، موتیو، لوگو، کادربندی، ترکیب‌بندی و ... ازلحاظ هنری موردتوجه قرار گرفته است.

 

محمدی کیفیت آثار را نسبتاً خوب و مشکل اصلی را در اطلاع‌رسانی ضعیف دانست و ویژگی آثار نفرات برتر را این‌طور بیان کرد: اثر برتر کاری کاملاً دستی است و این شاخصه مثبت و کاری غیر کلیشه‌ای و دارای تنوع و استفاده از نقوش مرتبط و رنگ‌های زیبا است. سایر نفرات کار را به‌صورت نرم‌افزاری ارائه کردند که تا حدودی برداشت جدیدی در ایده پردازی و در قالب پوستر داشتند.

وی در پایان وجود کارگاه‌های آموزشی با بکار گیری اساتید مجرب را موجب ارتقای سطح تکنیکی شرکت‌کنندگان دانست و پیشنهاد کرد آثار به‌صورت مکتوب یا نرم‌افزاری پس از جشنواره انتشار یابد. شایان‌ذکر است علاوه بر آثار برتر 10 اثر برگزیده نیز در نمایشگاه آثار هنری در ایام برگزاری جشنواره نمایش داده خواهد شد.

داور بخش پوستر سی‌امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور کارشناس ارشد هنر، سوابقی چون مدرسی رشته گرافیک در دانشگاه‌های سطح استان، نفر برتر جشنواره‌های هنرهای تجسمی مریوان (ملی)، برگزیده طراحی لوگوی بسم الله سال 84(ملی) و پوستر (دوسالانه تهران) سال 83 را در کارنامه حرفه ای خود دارد.