آخرین مهلت ثبت نام:
آخرین مهلت ارسال مقاله:
تاریخ برگزاری: 09 تا 12 شهریور 1394
برگزار کنندگان:
حامیان:
روزشمار همایش:
  • تاریخ برگزاری: -3152 روز مانده
  • آغاز دریافت مقالات: -1 روز مانده
  • آخرین مهلت ارسال مقاله: -1 روز مانده
شنبه 07 شهریور 1394
دعوت از صاحب نظران برای دوره های آینده مدنظر قرار گیرد
دعوت از صاحب نظران عرصه هنر و ارائه سوژه هایی که ضرورت جامعه باشد، از ملزومات ارتقای کیفیت بخش نقاشی و طراحی جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان است.

دعوت از صاحب‌نظران عرصه هنر و ارائه سوژه‌هایی که ضرورت جامعه باشد، از ملزومات ارتقای کیفیت بخش نقاشی و طراحی جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان است.

استاد فردین صادق ایوبی داور رشته نقاشی و طراحی جشنواره، ملاک کار برای بررسی و ارزیابی آثار این بخش را خودآگاهی تاریخی نسبت به فرهنگ، تاریخ هنر، مبانی عملی و تکنیکی هنر، فردیت خلاق هنرمند در رابطه با سوژه‌های مطرح‌شده در جشنواره عنوان کرد.

وی مقایسه آثار با هنر معاصر ایران در حوزه طراحی و نقاشی و تحقق ارزش‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی را از دیگر شاخصه‌های ارزیابی آثار ارسال‌شده به جشنواره خواند.

 
 
 

داور رشته نقاشی و طراحی سی‌امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، محدودیت موضوعات جشنواره را یک نقص دانست و معتقد است اگر بخش آزاد نیز در نظر گرفته می‌شد، می‌توانست به بهبود کیفیت آثار کمک کند.

فردین صادق‌ایوبی، کیفیت آثار این دوره را در قیاس با سایر جشنواره‌های دانشجویی بالاتر عنوان کرد و گفت: آثاری که حائز عنوان شدند، دارای توانایی‌های تکنیکی در اجرا، نحوه ارائه و ابعاد بودند.

این هنرمند کردستانی سوژه‌های مذهبی در این‌گونه جشنواره‌ها را مبدل به کلیشه دانست، درحالی‌که معتقد است هنر باید به سمت استقلال نسبی و ذاتی حرکت کند.

وی عناوین و فعالیت‌هایی چون نقاش برگزيده سومين نمايشگاه دوسالانه نقاشان ايران، نقاش انتخابی جشنواره جهانی نقاشان دنيا در سال 1997 هندوستان و برپایی بيش از 39 نمايشگاه داخلی و خارجی (به‌صورت فردی و گروهی) را در کارنامه هنری خود دارد.