آخرین مهلت ثبت نام:
آخرین مهلت ارسال مقاله:
تاریخ برگزاری: 09 تا 12 شهریور 1394
برگزار کنندگان:
حامیان:
روزشمار همایش:
  • تاریخ برگزاری: -3161 روز مانده
  • آغاز دریافت مقالات: -1 روز مانده
  • آخرین مهلت ارسال مقاله: -1 روز مانده
پنجشنبه 12 شهریور 1394
در روز دوم جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان؛ نفرات برتر رشته های شفاهی برادران معرفی شدند
برگزیدگان نهایی مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در رده آقایان و در رشته های شفاهی مشخص شدند.

برگزیدگان نهایی مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در رده آقایان و در رشته‌های شفاهی مشخص شدند.

به گزارش ثقلین، بخش‌های شفاهی شامل رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل بود که پس از دو روز رقابت سنگین و فشرده، امروز برگزیدگان مشخص و معرفی شدند.

بر این اساس در رشته ترتیل پسران که 15 نفر در آن حضور داشتند، مجید فقیه از دانشگاه قرآن و عترت اصفهان، رتبه نخست را کسب کرد و محمدمهدی میرجلیلی و سیدمیلاد صالحی، هر دو از دانشگاه امام صادق برادران، عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

در رشته قرائت (تلاوت تحقیق) نیز که 15 نفر شرکت کرده بودند، سعید حاجیان از پژوهشکده نهج‌البلاغه رتبه نخست را به دست آورد و امید حسینی ن‍ژاد از فردوسی مشهد و علی محمدپور از مؤسسه عالی راه دانش بابل در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در رشته حفظ 5 جزء که با حضور 15 نفر برگزار شد، محمد ستمار از دانشگاه گیلان، اول شد و میلاد احمدوند از دانشگاه رازی و سعید یوسفی از دانشگاه خوارزمی به ترتیب عناوین دوم و سوم این رشته را از آن خود کردند.

حمید جهانشاهلو از دانشگاه شهیدباهنر کرمان، رضا باقری از دانشگاه محقق اردبیلی و مصطفی مرادی هم از دانشگاه شهید بهشتی، برگزیدگان رشته حفظ 10 جزء در میان 15 شرکت‌کننده شدند.

در رشته حفظ 20 جزء نیز که با حضور 13 شرکت‌کننده برگزار شد، جلال رضایی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، محمدرضا رضایی از دانشگاه قم و امیرحسین عطارزاده از دانشگاه امام صادق به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

در رشته حفظ کل هم که با حضور 18 حافظ قرآن مجید برگزار شد، موسی معتمدی از دانشگاه قم رتبه اول را از آن خود کرد و رضا نژاد تبریزی به همراه فرهاد رشوندی به ترتیب از دانشگاه قرآن و حدیث قم و دانشگاه ارومیه دوم و سوم شدند.

 
 

اما در رشته‌های اذان و مداحی که شرکت‌کنندگان پیش‌ازاین آثار خود را به جشنواره ارسال کرده بودند، مورد داوری قرار گرفتند؛ که طی آن رشته اذان مصطفی فلاح از دانشگاه خوارزمی، سامان مترصدی از دانشگاه گیلان و احسان رمزی از دانشگاه خراسان رضوی (به ترتیب) سه رتبه برتر را به خود اختصاص دادند. در بخش مداحی نیز که با حضور 82 نفر برگزار شد، محمد قربانی از دانشگاه صنعتی شریف، حسین عبدلی از دانشگاه ملایر و سیدمرتضی حسینی از دانشگاه معارف قرآن اصفهان به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در سی‌امین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور، بیش از 400 دانشجوی دختر و پسر برتر مسابقات مراحل دانشگاهی و منطقه‌ای در 6 بخش شفاهی، کتبی، پژوهش، ادبی، هنری و فناوری و در قالب 32 رشته شرکت کردند.