آخرین مهلت ثبت نام:
آخرین مهلت ارسال مقاله:
تاریخ برگزاری: 09 تا 12 شهریور 1394
برگزار کنندگان:
حامیان:
روزشمار همایش:
  • تاریخ برگزاری: -3160 روز مانده
  • آغاز دریافت مقالات: -1 روز مانده
  • آخرین مهلت ارسال مقاله: -1 روز مانده
پنجشنبه 05 شهریور 1394
تطابق با موازین هنر اسلامی و ایرانی شاخص بخش تذهیب است
شاخص ارزیابی آثار بخش تذهیبسی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، میزان مطابقت آن ها با موازین هنرهای ایرانی و اسلامی است.

استاد بهرام مهربان کردستانی داور بخش تذهیب این جشنواره ضمن اشاره به این موضوع، تأکید کرد: بیشتر آثاری که ویژگی‌های دنباله‌روی از هنرهای سنتی ایرانی و فرم و طرح قابل‌قبول داشتند، در این بخش موردتوجه قرار گرفتند.

وی معتقد است آثار این بخش علیرغم تعداد اندک، به لحاظ کیفی وضعیت نسبتاً مناسبی داشتند و افزود: به‌جزبرخی آثار بخش قاب که دارای ایراداتی بودند، سایر آثار و به‌ویژه آن‌هایی که حائز عنوان شدند به فرم‌ها و طرح‌های مورداستفاده در هنراسلامی و ایرانی وفادار بودند.

 
 
 

توجه به فعالان این عرصه و تشویق آن‌ها، موضوعی است که داور رشته تذهیب جشنواره آن را در ارتقای کمی و کیفی آثار در جشنواره‌های آینده، اثرگذار ارزیابی کرد و در نظر گرفتن جوایز ارزشمند را در این راستا ضروری دانست.

مهربان کردستانی که از شاگردان مستقیم استاد محمدباقر آقامیری بوده، 20 سال است در این عرصه فعالیت می‌کند و قریب به 14 سال نیز سابقه تدریس تذهیب و نگارگری و به‌طورکلی نقاشی ایرانی را در کارنامه دارد. وی تاکنون موفق به کسب 6 عنوان کشوری و یک عنوان نخست جهانی در سال 2014 در مسابقات جهانی الجزایر شده است.

شاخص ارزیابی آثار بخش تذهیب سی‌امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، میزان مطابقت آن‌ها با موازین هنرهای ایرانی و اسلامی است.