آخرین مهلت ثبت نام:
آخرین مهلت ارسال مقاله:
تاریخ برگزاری: 09 تا 12 شهریور 1394
برگزار کنندگان:
حامیان:
روزشمار همایش:
  • تاریخ برگزاری: -3132 روز مانده
  • آغاز دریافت مقالات: -1 روز مانده
  • آخرین مهلت ارسال مقاله: -1 روز مانده
یکشنبه 08 شهریور 1394
20 درصد آثار بخش خوشنویسی جشنواره مطلوب بود
از مجموع آثار رشته خوشنویسی سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، 20 درصد دارای کیفیت مطلوب و مابقی در سطح معمولی قرار داشتند.

از مجموع آثار رشته خوشنویسی سی‌امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، 20 درصد دارای کیفیت مطلوب و مابقی در سطح معمولی قرار داشتند.

دکتر فاتح عزت‌پور داور رشته خوشنویسی جشنواره با بیان این نکته افزود: 2 اثر این بخش فوق‌العاده و از سایرین بسیار بالاتر بودند؛ ضمن آنکه کیفیت کلی آثار در قیاس با سایر جشنواره‌های دانشجویی بهتر، اما در مقایسه با جشنواره‌های تخصصی کشوری ضعیف‌تر بودند.

 
 
 

وی در خصوص نحوه ارزیابی آثار خوشنویسی در این جشنواره افزود: تنها آثاری که مرتبط با موضوعات جشنواره بود، مورد بررسی و قضاوت قرار گرفت و سایر آثار که در میان آن‌ها نمونه‌های خوب و ارزشمندی نیز وجود داشتند که به دلیل تفاوت سوژه آن‌ها با موضوع جشنواره از گردونه رقابت کنار گذاشته شدند.

استاد عزت پور کرسی بندی، ترکیب حروف و کلمات، رعایت اصول خوشنویسی و حرکات صعودی و نزولی، حرکات و اجرای صحیح سطح و دور یعنی اجرای کشیده‌ها و دایره‌ها را ازجمله شاخص‌های انتخاب آثار برتر مورد ذکر کرد.

این خوشنویس کردستانی که دارای گواهینامه دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است، علاوه بر سال‌ها سابقه تدریس، بیش از 18 اثر آموزشی و کتابت و بیش از 19 نمایشگاه فردی و گروهی ازجمله سه نمایشگاه بین‌المللی را همراه با چندین جایزه ملی بین‌المللی در کارنامه هنری خود دارد.